26 Kasım 2010

Servent öldü mü yoksa yeniden mi doğuyor ?

Servent öldü mü yoksa yeniden mi doğuyor ?

Sevgili Lebibe böyle bir yanım da var. Çocukluğumdan beri taşıdığım, ailemin belki çok da bilmeyerek verdiği Kıpçak lehçesin de daha çok sınırda, uçta görev yapan kumandanlara verdikleri bir sıfat anlamına gelen Servent ismi…


Yakın çevremden başka bu ismi kullanan kalmadı. Zaman zaman ben bile bu isimle hitap edenlere hatırlatmalarda bulunuyorum. Çünkü o isim daha derinlerimde bir yerde kaldı. Daha özel olması, daha özellerin hitap etmesinden hoşlandığımı hissediyorum. İsmimin söylenmemesiyle birlikte zaman zaman benim de kendime sorduğum Servent öldü mü yoksa yeniden mi doğuyor? Sorusu…

Seninle birlikte çocukluğumda kalan ne varsa çamurlu ellerim, yamalı pantolonlarım, ayağımda kara lastikler, oynadığım bahçeler, yüzdüğüm çaylar, yürüdüğüm yayla yolları, boyumu aşan kar yığınları, gittiğim çermik,  otlattığım hayvanlar ve daha hiç kirlenmemiş yüreğim ne varsa yeniden doğdular sanki.

Sen annemin her arefe günü elime yaktığı kınadan daha yakınsın bana. Ondan daha fazla işledin tenime. Ahıska’dan gelen o kara lastikli çocuk seninle yeniden doğdu. 23.09.10



Bekir Kale Ahıskalı
Lebibeye Mektuplar 137
Servent Öldü mü?

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder