27 Kasım 2010

Ha Derviş Çölü

Ha Derviş Çölü




Sen Ha Derviş çölünü bilir misin?  İşte tam o çölün ortasındayım ve kendime başkaldırmış durumdayım. Nereye gideceğimi bilmiyorum? Gitmek isteyen ayaklarıma da engel oluyorum. Gitseler sanki yol mu bulacaklar. Neden gideceğimi de bilmiyorum. Sürekli sana yazıyorum çünkü başka anlatma imkanım da yok yolu da yok.


İsyanların bastırılamayacak olanı varsa o da budur işte insanın kendine baş kaldırması. Kendisine isyanı... Kime dikileceğini bilememek, kendini boğazlayamamak işte bu. Neyim varsa ona isyan ediyorum.


Seninle bu kaadar çok olmuşken, kendimi ciğerlerimi senin sevdanla doldurmuşken beni böylesine önemsiz hissettiren nedir bilmiyorum. Hani dersinya bir fırlama yanın var diye sanki bütün hüzünler yerlerinden fırlamış üzerime doğru geliyorlar. Beni bu rüzgara gark eden yaşamadan yazdıklarımdır. Bunun da farkındayım ama insan yaşamaadığı bir duyguyu üstlenebilir mi? Evet ben bu sevdanın faili benim diyebilir mi? Ya da öyle gözüken bir dünyayı daha anlaşılır ve net bir şekle getirebilir mi?




Seni sevmeye geldiğim dünyadan sensiz gitmeyi hiç düşünmedim. Mücadelemden vazgeçip bırakıp gitmeyi aklımdan geçirmedim bile.
Erişilmez olan ne varsa sen biraz onlardaydın. Uzandım... Yine uzandım sana... Uzanaan kollarımızdan budadılar beni. Dilimle uzandım dilimden budadılar beni. Gözlerime gece diye bir renk sürdüler yaşadıklarını görmeyeyim diye. Gözümü kapadılar gönlümle gördüm. Ağladım.. Ben biliyordum ki gözlerin varsa gece güzeldir. Dudakların varsa keşfedilmemiş yerler de vardır. Dilin varsa tadılmamış şeyler de kalmıştır.




Senin için savaşamayacaksam kahramanlık bir yafta gibi kalır bana. Senin için ölmeyeceksem ölüm uğramasın kapıma. Sana kavuşmadan önce gelecekse ölüm meleği, ben de merak ediyorum kapıma ne yüzle gelecek diye. 27 Kasım 2010




Ha-Derviş çölüne akıp, düştü yüreğim
Sevdanla yanıp-yakılıp, pişti yüreğim
Kumuna aldırmazdım bu çölün ama
Gözlerimde yaş olup düştü yüreğim




Bekir Kale Ahıskalı
Lebibe ye Mektuplar 180
Ha Derviş Çölü






Ha-Derviş Çölü: Hindistan'da Kıpçak Dervişlerinin yolunu kaybedip
düştükleri ve Ha Derviş Ha Derviş diyerek öldükleri çölün adıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder