12 Aralık 2010

Ateş/ten ve Köpük/ten

Ateş/ten ve köpük/ten...


Suların emzirdiği toprağım ben Sebe
Tüm iklimlerde evvel/ahir ben varım
Kılıç kuşanır uzanırım gökyüzüne
Gözlerinde saklanır diğer yarım


Rüzgara teslim olmuş tüy misali
Töreden payıma düşen
Kırılıp parçalanıp çayıma düşen
Dudağımdan geriye dönen
Evrensel bir döngüsün artık Sebe
El'e giden, yele giden, sele giden sevgili gibi
Bugün sütten kesilmiş bir yavru mahzunluğu var içimde
İhmalleştirilmiş bir ilgiye dönüştürdün beni
Bedeni alınmış bir gölge kadar yıkığım artık


Aldatılmış bir umut değilim elbet
Saygı, sevgi, sadakat
Bir de sabırdan kattım ömrüme
Yüreğimde vefadan bir kılıçla
Bütün alacaklarımın peşine düşerim
Madem insanoğlu maskelemiş sözcükleri
Madem kavramlar böylesine yüzsüzleşmiş
Sevmenin adına dokunmak demişler
Bütün alfabeden vazgeçtim Sebe
Sana dört -S- ile bir -V- borcum var
Saygı, sevgi sadakat, sabır bir de vefa
Senden üç -D- alacağımı da inkar et gitsin
Vazgeçtim düş-döş-duş alacağımdan


 Ötesi olmayanlar sevmeyi bilmezler
Oysa bütün ışıklar benden daha yavaşlar
Nerede siyahla çarpışan bir beyaz varsa
Ben başlatmışımdır o savaşı
Öyle bir aşk yaşıyorum ki Sebe
Ne ayak direyeni ne de çöle düşeni kötü bilinmeyecek
Çağdaş bir Mecnun diyecekler bana
Sen ise yaşadığın saraylardan el sallayacaksın
Kudretinden titreyen ahaline…
Bense ateşten ve köpükten sıyırıp ellerimi
Bilmediğin diyarlara düşüreceğim gölgemi


Yakamın altına sakladığım rozet gibi
Hıçkırarak yürüyorum her gün biraz daha sefil olduğum
Yüreğimin sana açılan tek sisli bulvarında
Sol yanım, sen yanım olduğu günden beri
Anlatılamayacak kadar sır bir sancı tepiniyor içimde

Bir ömür okumaya söz verdiğim bu kitabı
Orta yerinde bırakamam Sebe
Yakarırcasına değil, tapınırcasınayım kapında
Üşüdüğümdendir güney kutbunu da görme merakım
Dişlek bir soysuz de değilim elbet
Seni sevmemi veren kudret
Bana diyorsa ki hele bir sabret
Ya dünyada verecek ya da benim olacak ahiret


Büyüler mi yaptırdın bana Sebe
Onurumla oynar oldu notalar
Yoksa kendini yakan bir baca mıdır yüreğim
Hükümlüsüyüm seni sevmelerin
Yandıkça yanıyorum
Sevdikçe seviyorum



Bekir Kale Ahıskalı
Seher Yolcusu Sebe yi Düşlemek 19
Ateş/ten  ve Köpük/ten

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder