12 Ocak 2011

Ballar Balı



Ballar Balı

"Ballar balını buldum, kovanım yağma olsun"


Aşk hissedildiği kadar büyük bir duygudur. Dolayısıyla her insanın aşk mertebesi de farklıdır. Kim aşığım diyorsa kendi terazisine göre aşık olduğu kabul edilmalidir. Her canlıda da farklılık arzeder.

Eğer insan kendi dengesini kuramamış ve bu dengenin gölgesinde ezilmemişse aşkın kelami olmadığını ancak kelamla anlatılmaya gayret edilebileceğini kavraması gerekir. Aşk karlılık gerektirmeyen bir duygudur.

Sevgili Sin Ha Re

İnsanda aşkı yargılamakla, aşkta insanı yargılamak farklı şeylerdir. İnsanda aşkı yargılarsanız bu kişilere göre değişecektir. Aşk; aşık olan itibariyle tanımlandığında ne denirse eksik ama doğru olacağı gibi, aşık olunan itibariyle tanımlandığında ise beklentileri karşıyabilme, tanımlarmaların yerine oturması itibariyle doyurucu olmayabilecektir.

Aşk hal-kal itibariyle de yansımaları farklı olan bir duygudur. Hal diliyle anlatmak dediğim aşkı sevgiliye veya aşık olunana sunmadır. Aşkın zahirde olumsuzluk gibi görünen halleri olsa bile bu yine aşık olan cephesinden olumsuzluk olarak yansıyabilecektir.

Bana göre aşk nedir biliyor musun? Bana göre en güzel benim sevdiğimdir. Kalbime, bakışıma en güzel hitap edendir. Yüreğini yüreğime yakın bulduğumdur. Bu yakın bulmada yüreği yüreğimle öpüşmesi gerekmiyor. Teni tenime değmesi gerekmiyor. Ben sevdiysem eğer, gözlerim ona ibadetim dediyse ve sürekli arıyorsa ben "ballar balını buldum kovanım yağma olsun" derim. İşte bu somutluktan soyutluğu çıkarır ve bu ballar balını başıma taç, kalbime güneş, ömrüme beklenti yaparım. Ballar balına kurban olur, kovanımdan vazgeçerim.


Sin Ha Re karanlığımın sonu, seherim, aydınlığım, aşkım
Ballar balım; bana göre aşk sensin. Kök ile dal aşkı aynı hissetmez. Toprağa direnmek, rüzgara baş kaldırmaktan daha bir aşk gerektirir. 12 Ocak 2011


Bekir Kale Ahıskalı
Lebibe'ye Mektuplar 209
Ballar balını buldum, kovanım yağma olsun

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder