26 Kasım 2010

Kesilen Bacak

Kesilen Bacak
 
Aslında ben bunu yazmayacaktım. Cerrahi müdahale biteli yaklaşık 10 saat geçti. Pederimin bu kaadar çabuk konuşacağını ve bize en azından sözcükleriyle katılmasını beklemiyordum. Soluk alırken girdiği o ortamdan tekrar soluk alarak çıkması yüzlerimize tebessümler serdi. Ameliyathaneye girerken korktuğunu ve endişelendiğini hissettim. Asansöre binerek ameliyat haneye inerken bende yanlarındaydım. İlk gününden bu yana hep yanımdaydım. Pederimi odasına yerleştirdikten sonra ilk görmek ve sarılmak, paylaşmak istediğim kişi sendin.

Biz kapalı bir toplumun bireyleri olmamıza rağmen ben onunla arkadaş gibiydim. O sert ve kendi işini kendisi gören adam hastalandığında çok daha sert ve geçimsiz oluyordu. Özellikle sağlık personeline yönelik sert ve kırıcı tavır ve davranışları olabiliyordu. Artık daha sakin ve daha ehil duruyor.

Sevgili Lebibe

Metanetimi asla yitirmediğimi söylüyorlar. Ama ameliyat bitirilip de pederim odasına alındığında müdahale edilen ve kesilip alınan bacağıda kendisiyle birlikte aynı ayatktaydı. Bir poşete sarılmış ve o da çarşafın altında getirilmişti. Doktor bey ve gerekli yerlerle gerekli temasları yaptıktan sonra kesilen bacağı bir mezara gömme girişiminde bulundum. Günün geceye dönmesi ve yapılması gereken işlerin yetişmemesinden dolayı kesilen bacağı morgda muhafaza etme gereği hasıl olmuştur.

Gerekli imzaları attıktan sonra kesilen bacağı kucağıma alarak kendi ellerimle morga götürdüm. Önce ve dıştan metanetli gibi gözüken bu davranış canımı bağrıma bir hançer saplanmışçasına acıttı. Ben bu kuralsız ve beklenmedik bir darbeye hazırlıklı değildim. Bir an sendelediğimi hissettim. Gece boyunca bir şey yemedim ve içmedim. Babam ise arada birşeyler istiyor ve ellerimizle yediriyoruz.
 
Gecenin sonlarına doğru notlarımı aldım ve az da olsa dinlenme gereği duyuyorum. Senin mışıl mışıl uyuduğunu düşünüyorum. Uyumuyor veya uyuyamıyorsan inşallah bunları ileride konuşma zamanımız ve irtibatımız olur.
 
Unutmadan pederimi tanıyacak olsaydın her şeyi çok bilen hoş sohbet ve çok ilgili, çok merhametli bir adam olduğunu görecektin. Eğer bir gün bir adam kendisinden daha çok başkalarının iyiliğini düşünür mü sorosuyla muhatap olursan eminim tanısan Sadri amca derdin. 04.07.10
 
 
Bekir Kale Ahıskalı
Lebibeye Mektuplar 120
Kesilen Bacak

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder