28 Aralık 2010

Asi rüzgarlar bekletiyorum dağ başlarında…

Asi rüzgarlar bekletiyorum dağ başlarında…

Sendin göz perdelerimi çekerek
Beynime sakladığım
Tatmadığım duyguların
Kimselere söyleyemediğim
Söyleyemeyeceğim sözlerim vardı daha
Ağzından bal çalamadım
Saçlarında eğlenmedi parmaklarım
Yanan tenime düşen son buse değildin
Dudaklarının sıcaklığını hissetmeden daha
Kapımın eşiğine sabahları asılıyor
Gece bana hararet mi verdi ki
Kirli bir yağmur gibi
Sabah serinliğini gönderiyor

… yine de varlığınla
Tatmadığım duygularım kadar çok mutluyum

Seni sevip sevmediğimi soranlara
Yüzümü saçlarına gömüp
O enfes bahar kokuna
Utangaç ama sonsuz ufkuna
Bir buluta yapışır gibi sarılıp
‘Onu çok sevdim’ diyorum
Yoksul insanları gibi yurdumun
Gelip toprağıma basasın diye
Beklediğim ayakların sahibi
Tutunduğum son umut
Sığındığım son liman odur diyorum
Adı onunla konmamışsa bir şeyin
Biraz yitik
Biraz siliktir diyorum herkese…

Ah Sinhare! şu geceler yok mu?
Bizi ayrı şehirlerde ele veren


Sen yitiğimdin Sinhare
Ne zaman eğilsem sularına
Sende kabaran hüznümü görürdüm
Gözlerimi köreltircesine ağlardım
Ne zaman ki soluğunu yüzümde duydum
Anladım ki
O soylu duruşunun ardına gizlenen
…kadınlığın vardı
Külleri kaf dağına serpilmiş bir sevdaydın sen
Ne zaman aklıma düşsen
Sigara, çakmak arar gibi kendimi arardım
Bir sürek avcısı gibi izini süreyim derken
Yeter aldanışların arkasından koştuğum
Aradıklarımda aldandım
Yanılgıydı buldum diye attığım çığlıklar
Sinhare şiirimin miracı !
Daha hiçbir kumsalı yıkamamış
Gözyaşları saklıyorum göz çukurlarımda

Bakışlarına kramp giren kartallar gibiyim
Kayalıklara çarpsa da soluklarım
İstediğime doğru süzülüyorum


Ah Sinhare’m !
Zerdali dalım!
Ya bir kalem olursun sevdayı yazan
Ya bir darağacı olursun acıyı yaşatan
Gözleri yağmurlu gelinciğim
Koşuyorsam sana tüm yönleri bırakıp
…gözlerimdeki özlem
…dudaklarımdaki türkü olduğun içindir
Özlemini bir efkara hapsedip
Seni bir sigara dumanına verip
Dudaklarımdan uçuramam


Sinhare’m!
Son ayak izlerini de silmek için
Asi rüzgarlar bekletiyorum dağ başlarında
Kimseler bilemeyecek geldiğini
Gel!


(Sinhare; nefrettir insanı tüketen, severek çoğalır insan)


Bekir Kale Ahıskalı
31 Temmuz 2008
Sinhare yi Beklerken 7

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder