21 Aralık 2010

Aşkı dudaklarından içmek





Aşkı dudaklarından içmek


Bedeninde aşk ihtilalleri yapmayan ruhlar çürür
Ağlayarak yürür gözleri sevgilinin gözlerinde
Güldüğü sanılır mesnetsiz kahkahalarla
Yüreğinde taşır yüzünde sakladığı garipliğini
Bir sevgili ifşa eder yerinde saydığını
Rakamı bilmeyenler divanece mırıldanmalarından
Aşkı içmiş sanırlar

  
Ne bir hatırdan firar ettim
Ne de bir hatıradan koparılıp atıldım
Ben sevdanın yetimiyim bir ümit rıhtımında
Kendimi atmaya karar verdim aşkın kollarına
Ulaşabilirsem eğer karşı kıyıya
Sevgiliye kulaç kulaç sevgi sunacağım
Beklemezse sevdiğim beni
Gittiği diyarlara yüzmeyi öğreneceğim
  

Şiiri sen diye kalbime kazımışım
Ağıdı yıpranmış aşktan öteye gitmeliyim artık
Çöllere rahmet okutmalı ayak izlerim
Kasırgalar koparmalıyım soluklarımdan
İmkansız umutları hayata geçirmeliyim
Toprağımı kokluyorum; sen kokuyor
Pınarıma bakıyorum; sen akıyor
Ocağıma; bakıyorum sen tütüyor
Sefil olmayacağım bu Küçük Asya kaldırımlarında
Yeniden yaşamayı öğrettin

  
Sinhare sen benim benden başkasının okumak istemediği
Alın yazımsın
Bir ben bilirim bensiz kapanan perdelerini
Çaresizliğe bulanan hayallerini
Bir sen bilirsin sana ağlarken
Kan ağlayan gözlerimi
Yokluğundur kuzeyi dondurun
Varlığındır güneyi yakıp yandıran
Birer birer yolcu ediyorum
Gözlerimden akıp giden damlaları
Ah!
Çocuk bu gecenin gözleri neden bu kadar karanlık şimdi



Yeter ki aşkta sebat olunsun dalları kırılsa da
Kökleri toprakta olan kütükte her zaman bir ümit vardır
ve biz Sinhare unutma
Meryem'den daha çaresiz değiliz
O halde
Tabuları yıkmayacak
Onları bize uygun konaklara çevireceğiz
Gözlerimizdeki yükler hafifleyecek
Sevinçten coşarak akacak gözyaşlarımız


Ben aşkının yetimiyim Sinhare
Kanımdan cam kırıkları damlayan
Hıçkırıklar süzülen gözlerinden
Sahipsizdir omuzumdaki ceket
Yapraklarım üşüyor bu hayal rıhtımında
Bıraksam zaman da çürüyecek göz kapaklarımda
Şimdi daha fazla ağıtlar biriktirmeden bize
Onunla olan bağımızı koparmak için
Aşkı dudaklarından içmek için
Hadi şimdi ölümü öldürmeye gidiyoruz
Benim gibi eski kilimi olmayanların
Heybesini kaybetme lüksü yoktur  Sinhare




Bekir Kale Ahıskalı
Seher Yolcusu Sebe yi düşlemek 46
Aşkı Dudaklarından İçmek

2 yorum:

  1. Ah çocuk!

    Seni nasıl özledim bilemezsin

    YanıtlaSil
  2. AH ÇOCUK...
    ANASININ DİZİNDEKİ KINALI,
    SÜKUTUMU BOZDURAN
    EY APTAL ÇOCUK !!

    YanıtlaSil