28 Aralık 2010

Bakalım bu çocuğun hatıraları konuşmaya başladığında

Bakalım bu çocuğun hatıraları konuşmaya başladığında



Dilsiz bir kitap
Kuytularda kalan eski bir oyuncak
Her şeyi altına saklamaktan yorulmuş beşik yastığı gibiyim.
Çekinmeden
Korkusuz ve çıkarsızca
Gözlerime bakabilecek
Masum bir çocuğun geçmişinde
Eski ve solgun bir anı olarak
Sarı bir öfkeye kurban edildim
Merdiven başı paspası kadar bir değerim olabilseydi
Yürüdüğüm yamaçları kazmalaya bilselerdi
Derinlere saldığım köklerimi göreceklerdi
Bakalım bir gün bu çocuğumuzun hatıraları konuşmaya başladığında
Onu kahrolası törenin hangi ucube yanıyla susturabileceğiz
Hangi yüzümüzün hangi başını dik tutabilerek
Boğazımıza düğümlenecek acı gerçeğe rağmen
Bizi bağışla diyebilecek miyiz?



Sonsuz suskunluklarım
Sonsuz özleyişlerim vardı
Gözü yolda bir babaydım ben
Bir yitiğimi arıyordum
Kolumdaki saatin kayışı
Ayaklarımdaki çorabın lastiği boğuyordu beni
Hangi anıya gözlerimi açmaya çalışsam
Genzimi yakan bir acıya bürünüyordu soluğum
Yaralarıma bakıyordum
Birçoğu yüzüme gülenlerin tenime bıraktığı izlerdi
Onları affetsem ne olur ki
Yaralandım bir kere


Ey masum! Sen bilmiyorsun
Ben her gece düşlerimde saçlarına mevsimler takıyorum
Kirpiklerinle bölüyorum yaz, kış diye
Gözlerinden yağmurlar yağdırıp
Dudaklarını çiçeklendiriyorum
Yanaklarındaki al gül öbekleri solmasın diye
Hazanları kucaklarıma hapsediyorum
Düşlerimde o masumun yüzünü öpüyorum
Seni düşlerimde çok yoruyorum
Bağışla beni


Ey masum!
Ceplere sığdırılamayan bir rüzgarmışım ben
Talan ettiğim söyleniyormuş
…yüzünü bile görmediğim bağları
Yalan ettiğim söyleniyormuş
…kapağını bile açamadığın bir sevdayı
Bir bel kasılmasıyla baba olmayı değil
Bin kalp kasılmasıyla insan olmayı seçtim diye
Yalan dünya kalbime “masum”, alnıma “suçlu” yazdırdı
Senin kadar masum değilmişim
Bağışla beni


Ey masum!
Canına yonga bile olmaya layık değilken
Bütün kabalığıma, liyakatsizliğime rağmen
Zerren olmayı isteyecek kadar haddini bilmez biriyim
Bağışla beni


Bekir Kale Ahıskalı
25 Ağustos 2008
Sihare yi Beklerken

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder