27 Aralık 2010

Ben sevda yetimi miyim bu şehirde



Ben sevda yetimi miyim bu şehirde

I-

Azgın yelleri yoran solukların nerede
Uykularla barışmayan gözlerini düşünürken
Gökyüzünü soluğumla makaslıyorum
Sinhare bu yollar sana uzuyor da...
Sana yine mi geç kaldım yoksa

Neden orada değilim
Neden burada değilsin
Benim neyim eksik
Ben kimin yolcusuyum bu yollarda...


II-

Burnumun direğini sarhoş eden o güzel kokun nerede
Gökyüzüne uçurduğun tebessümleri kim topluyor
Neden buseler yamanmıyor dudaklarıma
Sinhare bahçeler sana uzanıyor da ...
Kokuna yine mi geç kaldım yoksa


Huzur orada
Hızır da orada
Benim neyim eksik
Ben kimin bülbülüyüm bu bahçede...


III-

Bana açılacak bir çift kol yok mu?
Her yolun bir yolcusu
Her yolcunun gittiği bir yolu vardı
Nereye giderlerse gitsinler gidene sallanan eller
Nereden gelirlerse gelsinler kucak açıyorlar


Ne yolcu olabildim
Ne hancı olabildim
Benim neyim eksik
Ben kimin misafiriyim bu handa...


IV-

İnsanoğlu neleri adlandırıyor değil mi?
Köylüm... Kasabalım diyerek kimlere alışıyor
Ne acılara tad katıyor
Kimlere katlanıyor ar'ını ad'ını bilmeden
Bana neden bir ad konulamıyor


Ar/sızı orada ağırlanıyor
Ad/sızı orada ağırlanıyor
Benim neyim eksik
Ben kimin adsızıyım bu dünyada...


V-

Sahipsizler sana sığınıyor
Sana sığınanların bir sahibi oluyor
Bir el tutumu kadar sığınamıyorum sana
Sözde huzur bedeli ödenmiş bir otel odasında
Havayı soluğumla makaslıyorum

Sahipsizim
Sahiplenim yok
Benim neyim eksik
Ben kimin misafiriyim bu şehirde


VI-

...ve ben de biliyorum
En güzel ikramlar gece yapılır
Gündüzler kadar helalin
Geceler kadar yabancın oluyorum bu şehirde
Nereden bakarsan bak


Ya kendime kahroluyorum
Ya da sana kahır oluyorum
Benim neyim eksik
Ben sevda yetimi miyim bu şehirde

(Sinhare hangi yağmur yıkar benim bu yetim yüreğimi)


Bekir K. Ahıskalı
20 Ağustos 2008
Sinhare 52

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder