28 Aralık 2010

Sorgula/n/malarım

Sorgula/n/malarım

Merhaba Sinhare

Bunları buradan yazıyor olmak beni rahatsız etse de yazmam gerektiğini düşünüyorum. Yıllardır herkese söylediğim "ben şiirler yazmıyorum içimdeki kıza mırıldanıyorum" ifadelerimi bugün seninle birlikte "ben şiirler yazıyorum ve bu şiirlerimin bir muhatabı var o da canım ciğerim herşeyim Sinhare dir" diyorsam anlaki senin olmaktan öte bir hayalim ve  gayretim yok. "İnsanlar diyeceklerdir ki Sinhare Kim?" diyorsun insanlar kendi üzerlerine alınabilirler diyorsun şimdi buradan açık yüreklilikle ve ilanen diyorum ki eğer birisi çıkıp bu şiir bana diyebiliyorsa çıksın. Ya da o da senin gibi bugün benimle telefonla konuştu bana aşık olduğunu söyledi diyebiliyorlarsa da çıksın. Ben bu blogu kendi emeğimle ve yazdıklarımla hayatta tutuyorum. Hayaline yazdığım insan da şu an ömrümde diyebiliyorsam ve o da sensin diyorsam sensindir. Buna bir yerinden inanmaya başlasalar iyi olur çünkü ne senin dediğin gibi açık bir kapı ne de başkalarının dediği gibi aslında böyle biri yok değil.


Benim Torosların eteğinden fışkıran nurum, benim Erciyes'in tepesindeki tipi, boran ve karım. Benim gülüşü dünyalara bedel sevdiğim seninle herşey güzelken ve seninle beklemek bile güzelken benim başka kapılar araladığımı düşünebilme ihtimalin bile beni ziyadesiyle üzüyor. Benimle konuşan ve bana ulaşabilen herkes biliyorki canım eşimsin ve uğruna ölmeyi göze alabilecek kadar mda deliyim.

Ayşe kızımızdan bahsetmişsin yakinen tanıdğım değer verdiğim ama son yedi sekiz yıldır görüşmediğim bir kardeşim. Zaman zxaman telefonlardı ve sohbet ederdik. Kalemi güçlü ve de iyi yazabilen birisi. Siyabe'den bahsetmişsin o da aslen çok tanımadığım ama bugün blogumu takip edenle benim bildiğpim Siyabe'nin farklı insanlar olduklarını farketmiş bulunuyorum. Sanırım bunler iki farklı kişiler ve yine sanıyorum ki birbirlerinden haberleri yoklar. Benim azıcıkta olsa tanıdığım Siyabe bana öyle yazılar ve hitaplar edemeyecek kadar saygılı biri diye hatırlıyordum. Yanılmamışımda evet bunlar iki farklı kişiler. Biriyle çok az irtibatım oldu ki sana bahsetmiştim diğerini ise hiç tanımıtorum. Kim olduğuna dair birgün bir adım atacaktır. Sen de ben de öğrenmiş olacağız. Ayşe kızımız arada bir iki sene ortalarda gözükmez sonra çıkar yeni şiirler yollar sonra bir daha ortadan kaybolur. Asla kimseye zarar vermeyecek biri olmakla birlikte, bir gün eşimle tanışmayı hak eden ender insanlardandır. Son zamanlarda yazılarımız aracılığıyla tanıştığımız ve kardeşimin arkadaşı olan Hilal hanım var ki o da hakikaten güvenilebilecek ve durusu belli olan ender insanlardan biridir. Halil İbrahim var bir de erkek milletinin nesli tükenen türlerindendir.

Eski şiirlerimi yeni sayfamda toplamam senin düşündüğün gibi birilerine mesaj göndermek değil her zaman içimdeki kıza yazıyorum dediğim sözcüğümün artık içimdeki kız ömrümde ve ben ona ram oldum demenin başka bir ifade biçimidir. Benim çok güzel dostlarım ve arkadaşlarım vardılar ve zaman zaman bunlarla da ayrı düşünerek ayrı düştüğümüz olmuştur. Zaman zaman yanlış anlaşıldığım olduğu gibi zaman zaman başka anlamlar yükleyerek yanlış anladığım ve kendimi kapattığım da olmuştur. Hayatımda yaşladığım herşey bir tecrübe olmakla birlikte temelinde beklediğim güzelle bir alakası olmayan insanlardır bunlar. Azeri Kızı'mız temelinde ve yüreğinde iyi bir kardeşimizdir.  Bununla birlikte Birsu kardeşim de yıllardır duruşunu değiştirmeyen ve asla kardeşleiğini esirgemeyen biridir. Ömrümden çıkıp gidenler ise kaderin bir şekilde sahnelediği gerçekliklerdir. Zeynep benim hayatımın en gerçek dostudur desem yeridir. O kadar güvenir bilir ve değer veririm. İbrahim hayatımda tanıdığım en enteresan ve yontulmamış bir o kadar da samimi içten bana karşı da dürüst biridir. Onun dostluğunu hiç kaybetmem. Füsun Hoca da öyle benim tanıyabildiğim iyi bir yürek, iyi bir kalp, iyi bir dost, arkadaş ve iyi bir det ortağıdır. Doğruyu demekten asla geri durmaz ve çok iyi tespitleri olabilen biridir. İnsanın böylesi güzel dost ve arkadaşları her zaman olmalıdır.

Kimseye uğruna ölürüm demek gibi bir vaadim olmadığı gibi kimse de uğruna ölünecek kadar ömrümde olmadı demeliyim. İnsan bütün bunlarla birlikte ben buradayım ve seni seviyorum diyebiliyor ve buradan seslenebiliyorsa ufak bir ihtimalle de olsa inanmalısın. Zaman bizi neresinden barındırıyor bilmiyorum ama ben zamanımın en güzel, ömrümün en tatlı zamanlarını seninle yaşıyorum. İyi ki varsın ve ömrümdesin.

Çıkacak olan kitabımdaki şiirlerin uğruna yazılan şiirler olduğunu ve sana ithaf olunduğunu da yazacak kadar deliyim. Seni sevmek dünyanın en güzel duygusu. Ben de mutluyum. Benim de damarımda yürüklük tepinip durur. Ben de uğruna herşeyi güzelalacak bir sevda büyüttüm içimde. Tüm şiirlerimi aynı yerde toplama arzum ise sana ait olduklarını göstermek içindi. Kaldı ki kimsenin bunları üzerine alınma lüksü de olmamalıdır. Olmayan birşeyin olmuş gibi gösterilmesi de insanın farklı yüzü ve algısıyla alakalı olsa gerektir.

Ayın son günleri ve ben bunları yazmak zorunda kalıyorsam anlaki canım yanıyor hem de çok. Seni sevmekten asla vazgeçmeyeceğim ve ömrümde sana hizmet etmekten de asla geri durmayacağım. Seni seviyorum


Bekir Kale Ahıskalı
Lebibe'ye Mektuplar 203
Sorgula/n/malarım

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder